DONALD BAECHLER - Putovanje slikom

 
 
22.03.2012 - 22.04.2012

Donald Baechler (rođ. 1956. u Hartfordu, Conneticut) jedan je od istaknutijih suvremenih američkih umjetnika koji je svojim specifičnim stvaralačkim konceptom stekao ugled i međunarodnu reputaciju kao slikar običnih jednostavnih motiva na tragu umjetnosti art bruta i pop-arta. Pohađao je Maryland Institute College of Art (1974-77) i Cooper Union (1977-78) u New Yorku. Školovanje nastavlja u Frankfurtu u Staatliche Hochschule für Bildende Künste. Baechler se 1980. vraća u New York gdje postaje nezaobilazni dio umjetničke scene Donjeg Manhattana, izlažući u East Villageu i u galerijama kao Artist Space i Drawing Center, te u galeriji Tonyja Shafrazija skupa sa predstavnicima grafiti arta Haringom, Scharfom i Basqiuatom. Njegovi radovi nalaze se u stalnim postavima Whitney Museum of American Art, Muzeju moderne umjetnosti i Guggenheimu u New Yorku, Muzeju lijepih umjetnosti u Bostonu, Stedelijk Museumu u Amsterdamu i u George Pompidou Centru u Parizu.

Tvrdeći za sebe da je prije svega apstraktni umjetnik, važnija mu je linija, forma i ravnoteža nego tema, naracija ili politika. Baechlerovi radovi obilježeni su infantilnim likovima i tematikom u kojima namjerno zanemaruje tradicionalnu estetiku i izražava se spontano i neposredno, na način kako bi to radila djeca. Opsesivno ponavljajući elemente iz svog kataloga simbola, stvara sebi svojstvenu «gramatiku» vrlo popularne i specifične poetske izražajnosti, navodeći gledatelja na drugačije čitanje vidljivog svijeta. Kroz cjeli njegov opus ponavljaju se i dominiraju uglavnom stilizirani ili gigantizirani svakodnevni motivi cvijeća, korneti sladoleda, životinje i jednostavni predmeti iz svakodnevne uporabe.

Njegove naizgled bezazlene interpretacije/opisi svakodnevnih predmeta i jednostavnih figura u velikoj mjeri uspijevaju potaknuti nostalgiju za djetinjstvom, životnom periodu bez samosvijesti i krivnje. Vraćanjem u djetinjstvo Baechler nas samo prividno odmiče od otuđenja u kojem se danas čovječanstvo nalazi. Zaštitni znak njegovih radova upravo je ta dječja iskrenost, naivnost i neiskvarenost kojima je stekao široku popularnost i uspostavio neposrednu komunikaciju s međunarodnom publikom.

Baechlerov rad temelji se na klasičnoj povijesti umjetnosti, njujorškoj školi, suvremenoj umjetnosti, folk artu, art brutu, pop kulturi i dječjem crtežu. Primjetan je utjecaj Twomblya, Rauschenberga, Warhola, Lichtensteina, što samo govori o širokom horizontu interesa na kojima je uspješno asimilirao tekovine moderne umjetnosti raznih izvora.

 
Ispiši stranicu