Izložba Dušana Džamonje otvorena i na Praznik rada 1. svibnja 2019.

Izložba Dušana Džamonje otvorena i na Praznik rada 1. svibnja 2019.

U Zagrebu, 30. travnja 2019.

 

– MEDIJSKA OBAVIJEST –

 

Poštovane kolegice i kolege novinari,

Ovim putem željeli bismo obavijestiti Vaše cijenjene čitatelje, slušatelje i gledatelje da će izložba Dušan Džamonja 50/60 biti  otvorena  za posjetitelje u srijedu, 1. svibnja 2019., na Praznik rada. Izložbeni prostor bit će otvoren prema redovnom radnom vremenu, od 11 do 20 sati.

 

Vjerujemo da će ova informacija obradovati sve one koji još nisu imali priliku pogledati izložbu Dušana Džamonje iz privatne kolekcije umjetnikovog sina Fedora Džamonje. Podsjećamo, izložba ostaje otvorena još samo ovaj tjedan, do 5. svibnja 2019. godine!

Zahvaljujemo Vam na objavi i srdačno Vas pozdravljamo.

 

Odnosi s javnošću Umjetničkog paviljona

Trg kralja Tomislava 22

HR – 10 000 Zagreb

T (01) 484-10-70; F (01) 4876-487

E sanja@umjetnicki-paviljon.hr; aneta@umjetnicki-paviljon.hr

 

O IZLOŽBI:

 

DUŠAN DŽAMONJA – pedesete i šezdesete

 Od 5. travnja 2019. do 5. svibnja 2019. u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu može se razgledati izložba Dušana Džamonje, jednoga od najslavnijih i najplodnijih hrvatskih kipara. Riječ je o izložbi priređenoj u povodu desetogodišnjice kipareve smrti u suradnji s Galerijom umjetnina u Splitu, gdje se izložba mogla razgledati od siječnja do konca veljače 2019. godine.

Džamonjin bogati opus, koji je nastajao od sredine prošloga stoljeća, broji nekoliko tisuća skulptura, crteža, arhitektonskih projekata itd., a posebno su važne njegove skulpture i spomenička plastika, koje izvodi uz očitu sklonost neobičnim tehničkim postupcima obrade materijala poput bronce, željeza, stakla, žice i dr. Izložba u Paviljonu obuhvaća njegova djela (skulpture, crteže i studije) iz razdoblja s kraja 40-ih i početka 50-ih godina, zaključno s 1965. godinom, uz nekoliko skulptura novijeg datuma. Izložba se fokusira i pokazuje presjek ranijeg Džamonjinog stvaralaštva pri završetku Likovne akademije pa sve do njegovog ključnog formativnog razdoblja; Venecijanskog bijenala. U ovom razdoblju, točnije 1957. godine, Džamonja je potpuno napustio realan motiv i okrenuo se apstrakciji, što označava veliku prekretnicu u njegovom radu, ali i općenito u globalnoj umjetničkoj produkciji.

Posjetitelji imaju priliku vidjeti radove koji dugo nisu izlagani, a tijekom pripremne faze organizacije izložbe  pronađena su i neka ne izlagana djela koja su nedavno i restaurirana.

Zanimljivost ove izložbe jest što sva djela za izložbu dolaze iz Kolekcije obitelji Džamonja i vrlo rijetko se mogu vidjeti u javnome prostoru.

Kustos izložbe je ugledni povjesničar umjetnosti Branko Franceschi, a koncepciju i izbor djela potpisuje Fedor Džamonja, umjetnikov sin.